Konsultacja
pedagogiczna z opinią - zajęcia z
dzieckiem: na spotkaniu specjalista rozpoznaje indywidualne potrzeby edukacyjno-terapeutyczne dziecka, w
opinii przekazuje wskazówki i zalecenia dotyczące możliwych form terapii lub
zajęć wspomagających rozwój.
Konsultacja pedagogiczna z rodzicem - rozmowa
pedagoga z rodzicem na temat indywidualnego, konkretnego problemu
wychowawczego. Konsultacja ma za zadanie pomóc znaleźć
rozwiązanie trudnej sytuacji wychowawczej.
TERAPIA RĘKI
Terapia ręki to:
ćwiczenia dłoni i palców, grafomotoryka, rozwój chwytu
pisarskiego, ćwiczenia manipulacyjne, ćwiczenia równoważne i stabilizacyjne, usprawnienie
w obrębie dłoni oraz nadgarstka.
INDYWIDUALNE ZAJĘCIA
TERAPEUTYCZNO-ROZWOJOWE
Zajęcia dobrane indywidualnie do każdego uczestnika.
Ich celem jest rozwijanie mocnych stron i wyrównywanie deficytów w zakresie: czynności poznawczych
(percepcja,
uwaga, pamięć, myślenie), umiejętności szkolnych
(grafomotoryka, pisanie, nauka czytania, dopasowywanie
i sortowanie, umiejętności matematyczne, rozszerzanie wiedzy ogólnej), umiejętności społecznych,
motoryki małej
i dużej, koordynacji wzrokowo-ruchowej.
COACHING
Coaching to proces rozwojowy,
skupiony na odkrywaniu
i rozwoju wewnętrznego potencjału uczestnika, odbudowie jego poczucia sprawczości oraz wzmacnianiu
pewności siebie.
Dzięki lepszej znajomości swoich mocnych stron
i osobistych zasobów, uczestnik buduje zdolność
do zmiany w obszarze, nad którym chce pracować.
Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach
TSR (Brief Solution Focused Therapy):
krótkoterminowa forma terapii skoncentrowanej na osiąganiu celów
klienta
(w przeciwieństwie do analizowania problemów).
Zamiast skupiać się na przeszłości i na tym, co nie działa, TSR skupia się na teraźniejszości oraz
przyszłości,
a także na mocnych stronach klienta i jego zasobach.
Trening pedagogiczny z arteterapią
Trening ma charakter indywidualnej pracy i jest dostosowany do potrzeb i możliwości psychofizycznych
uczestników.
Podczas zajęć duży nacisk kładziony jest
na doskonalenie posiadanych umiejętności oraz wyrabianie nowych, potrzebnych do optymalnego
funkcjonowania społecznego.
W treningu wykorzystywane są metody arteterapeutyczne - to doskonały sposób
na usprawnianie intelektualne i fizyczne.
Trening Umiejętności Społecznych (TUS)
Uczestnik treningu nabywa umiejętności:
panowania nad emocjami i wyrażania ich, nawiązywania pozytywnych
relacji,
rozumienia siebie i innych ludzi, poczucia własnej wartości, pozytywnego rozwiązywania konfliktów,
wyrażania siebie,
wyrażania własnego zdania, radzenia sobie ze stresem i z niepowodzeniami.